Optimizarea site-ului evz.ro (Evenimentul Zilei online) pentru varfurile de trafic generate de alegerile din 2009 din Romania

Client: Editura Evenimentul si Capital

An: 2009

evz-logo

Descriere si rezolvare:

Cu 3 luni inainte de alegerile din 2009 s-a prognozat o dublare a traficului generat de editia online a cotidianului Evenimentul Zilei cu un 'spike' de trafic semnificativ in ziua turului final.

In cadrul contractului de suport tehnic deja existent s-au planificat si implementat mai multe modificari pentru marirea capacitatii de preluare a traficului. Astfel:

a) baza de date a fost mutata pe un server nou (in Distinct Datacenter) si s-a optimizat conexiunea cu centrul de date original

b) s-a marit capacitatatea la nivel de acceleratoare web

c) s-au mutat serviciile web conexe pe alte servere (in proces s-a realizat si trecerea de la masini fizice la masini virtuale)

Suplimentar, s-a executat si un contract de optimizare si securizare programare (headere cache, engine cache intern, reducere numar de query-uri SQL, diferentiere utilizatori autentificati, etc)

In weekend-urile de alegeri s-a marit capacitatea de suport prin prezenta non-stop a unui inginer Distinct gata de interventie

Succesul acestui proiect s-a cuantificat prin obtinerea unui uptime la nivel de aplicatie de 99.803% (adica doar 170 de secunde din 24h site-ul a raspuns in mai mult de 3s) in ziua ultimului tur de scrutin.

Date Google Analytics:


Data Vizite Afisari
6 decembrie 2009 (duminica) 341,689 827,945
7 decembrie 2009 (luni) 701,329 1,774,991


Site-ul evz.ro a fost cea mai stabila sursa de stiri despre alegeri din ziua respectiva conform monitorizarii impartiale realizate de Distinct via publicmon.distinct.ro (vezi metodologie)

Referinte: Dragos Dionisie, Bogdan Iacob


publicmon 6.12.2009
imaginea marita



Alte studii de caz:


Vezi mai mult :


Ce spun clientii despre noi ? Studii de caz
Activitatea noastra in cifre De ce Distinct ?
Istoricul firmei Aparitii in media
Ce stim sa facem ? Lista clienti